نقش عراق در انتخابات آتی آمریکا

مباحثات کنونی درباره عراق در شرايطی روی می دهد که دولت بوش استراتژی "راه جديد پيش رو" را که يک سال پيش توسط رييس جمهوری اعلام شد، ادامه می دهد. خواسته اين استراتژی گسيل داشتن نيروهای اضافی به عراق برای حفاظت شهروندان از تروريست ها و شورشيان، و افزايش گروه های بازسازی تحت هدايت غيرنظاميان برای اطمينان خاطر از اين است که پيشرفت نظامی با بهبود واقعی در زندگی عراقی ها دنبال می شود. با وجود اين که دولت در اداره جنگ به شدت مورد انتقاد بوده است، استراتژی جديد، با کاهش سطح خشونت در بسياری مناطق کشور، نتايج مثبتی نشان داده است.
کانديداهای رياست جمهوری دموکرات و جمهوريخواه ديدگاه های کاملاَ متفاوتی درباره راه جدید پيش رو دارند. هيلاری کلينتون دموکرات می گويد می خواهد تا پايان دوره اول رياست جمهوريش تمام نيروها را از عراق بيرون بياورد. او همچنين از وضع معيارهايی برای یک دولت عراقی دفاع می کند، که در صورتی که نتواند به آن ها دست يابد عواقبی برايش داشته باشد. رقيب کلينتون برای نامزدی دموکرات ها، سناتور باراک اوباما، يک منتقد قديمی جنگ عراق است. او نيروهای جنگی را به ميزان يک تا دو تيپ در هر ماه بيرون خواهد برد و به دنبال يک رابطه امنيتی با همسايگان عراق است و می خواهد يک مجمع قانون اساسی برای رسيدن به يک مصالحه سياسی در عراق ترتيب دهد. در مقابل، سناتور جان مک کين جمهوريخواه تعهد نظامی بيشتری برای دستيابی به موفقيت بلندمدت در عراق می خواهد. او می گويد نيروهای آمريکايی کافی برای حفظ امنيت، بازسازی نهادهای بومی، و آموزش ارتش عراق وجود ندارد.
جنگ در عراق، خط مشی خارجی ايالات متحده را تبديل به عنصری بسيار تاثيرگذار بر تصميمات رای دهندگان کرده است. مواضع يک کانديدا در مورد اين که چگونه با جامعه بين المللی تعامل خواهد داشت می تواند فاکتوری تعيين کننده در انتخابات باشد. اهميت فزاينده مسايل سياست خارجی در زمانی اتفاق ميفتد که هيات انتخاب کنندگان آمريکايی بيشترين تضاد را با هم در طول تاريخ معاصر دارند -- که آيا بايد از سياست های يک جانبه يا با ابزارهای چندجانبه دنبال کرد، و چه زمانی بايد از نيروهای مسلح يا ديپلماسی به عنوان يک ابزار سياست خارجی استفاده کرد.
اخيراً اقتصاد آمريکا در فهرست مسايل مورد توجه رای دهندگان بالا رفته است. نظرسنجی های اخير نشان می دهد بيش از نيمی از آمريکاييان به اقتصاد و مراقبت بهداشتی به عنوان مسايل اصليشان توجه می کنند. اما جريان جنگ در عراق و رويدادهای مرتبط با مسايل بزرگتر سياست خارجی همچنان نقش عمده ای در مبارزه انتخاباتی دارند.